Leta i den här bloggen

torsdag 2 juli 2015

Funderingar

I tankarna så är det just nu hårdare ting än textilier. Nämligen dörrar. Hade inte alls tänkt köpa gamla spegeldörrar då den här och 3 till fladdrade förbi i FB-flödet. Hur som heslt så var de ett par timmar senare i min ägo och nu så ska de bli till sänggavel. Jag läser på om olika tekniker,

 släpar hem färgprover och hänger på Pinterest.
 De här första proverna verkade perfekta i affären, men var inte bra när de hängde på plats i sovrummet.
Så nu har jag hämtat fler.

 Och inspirationen är typ så här. Slitet, Marocko och guld.
 De kan det där med dörrar i Marocko. Googla så får ni se.
Och så kanske en 60-tals lampa på det?

Eller den här med annan skärm? Men först ska det tråkiga skrapandet göras. Sedan får vi nog provmåla många små bitar för att förstå hur vi ska få fram den lager på lager effekten jag tänkt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar