Leta i den här bloggen

fredag 17 april 2015

Vi gillar olika

Man kan ju tro att jag inte gör annat än att syr, men det jag la upp på bloggen igår har legat ett tag, men inte fått till det med fotograferingen. Jag ska ju vara kammad, plaggen strukna och maken hemma. Inte helt lätt alltid. Idag har jag dock sytt och fått fotat samma dag. Har tillverkat sittdynor till vår utemöbel som vi köpt begagnad av en granne/vän och så här blev det.
Tyget längst till vänster är ett fått, det i mitten loppisfyndat och det med dalahästarna är köpt för längesedan. Hade så att det räckte till alla undersidor av det randiga, men tänkte att det kunde vara kul att blanda.

Det var mycket mek med att få till alla hörn och vinklar, men jag blev väldigt nöjd med slutprodukten. Dragkedjorna har jag hittat på bakluppeloppisen på Slottskogsvallen.

Kommer inte riktigt ihåg när jag köpte detta tyget. Kommer bara ihåg att jag blev väldigt förälskad i det och köpte en ynka meter. Tänkte mig nog att sy en kudde, men det har blivit liggandes och det var ju en mening med det.

1 kommentar:

  1. Så fint du fått till det med dragkedjorna! Kan tänka mig att det var ett pillegöra.

    SvaraRadera