Leta i den här bloggen

lördag 4 april 2015

Alla sinnen får sitt

Det är ju ljuvligt att äntligen ha gjord under naglarna igen. Det är därför det inte blivit så mycket bloggat den senaste tiden. Inte just för att jag gräver hela tiden, men tankarna och kreativiteten är där ute.
 Vackra ting väntar på sin plats i den kommande grönskan.
Kryddor är införskaffade och avhärdas.

 Lite, lite har jag vågat mig på att plantera också. Den här lavendelhäcken ska markera gränsen för grönsakslandet.
Och klamatisen sålde de ut för 25 kronor . Det var flera veckor sedan och en verklig chansning. Var nog plantor de hade kvar sedan förra året. Men kollar man riktigt nära så ser man att den kommer.

Jag har väldigt svårt att tänka mig en trädgård utan vatten. Så vår lilla uteplats har nu en 1X1 meter stor zinkbalja nedgrävd. Det står en sten i mitten som fåglarna kan stå på när de tvättar sig. Och så har vi ett vackert porlande från installationen här ovan. Lite vattenhyacinter och vi är i hamn.

 I väntan på att få fylla rabatterna med en massa vackra perenner och goda grönsaker så får vi nöja oss med sådana här skönheter.
 Godis för ögat, ljuv musik från vindspel och vatten, dofter frå blommor och örter som också ger smak. Kan nog bli nåt bra det här.  Nu ska jag ut och njuta av kaffet på det nyoljade bordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar