Leta i den här bloggen

tisdag 26 augusti 2014

Augustiutmaningen

Att bli bättre på återvinna kändes inte helt lätt då jag redan tycker jag är väldigt bra på det.
Tar tillvara knappar från gamla fådda kuddfodral är till exempel självklart.
 Dessa ska nu sättas på min finkappa som för tillfället har metallspännen som äter upp tråden.
Jag gör trasor av alla uttjänta textilier hemma. Men jag har börjat återvinna textilsvinnet i ateljén och dessutom fått med de andra där på tåget. Av bara farten så har vi nog fått upp ögonen för att sortera mer noga i själva verkstaden där.

Jag har tagit tillvara lite mer udda saker för återanvändning som de här pärldekorationerna från ett par uttjänta flipflops.. De ska få pryda en väska så småningom. Själva tofflan har hunden som tuggleksak. Jag återvinner dessutom åt andra. Har varit och hämtat en massa bomullsband i min Gudrun Sjödénbutik som så småningom ska antingen vävas eller virkas i.

Det här är min nya pennburk och jag har ställt in en låda i köksskåpet där vi har vår sortering som vi ska lägga papper i. Vi hade tidigare en korg jämte köksbordet, men hunden käkade på den och efter det så har vi bara lagt papperet jämte de andra kärlen och det har skapat irritation. Har jag förtjänat mina 10 poäng? Jag tycker nog det.

2 kommentarer:

  1. Absolut har du det! Himla snygg pennburk! Får man fråga vad det har varit i den? Ser ju ut som en tupp på utsidan så man undrar ju lite.

    SvaraRadera
  2. Ja du, vad tuppen gör där kan man undra då detta är en burk som innehållit tomatpuré:) Men fin är den. Brukar köpa på tub i vanliga fall, men hade bråttom och sprang in i en orientalisk grönsaksaffär i närheten och de sålde den här antagligen egenimporterade burken.

    SvaraRadera