Leta i den här bloggen

torsdag 12 december 2013

Det här med hemlisar

Maken är inte den som ser detaljer. Jag kan sitta bredvid honom i soffan och sticka på en grej 3 veckor i sträck utan att han noterar vad jag håller på med. Jag kan byta gardiner och han skulle inte se det. men när man vill hålla nåt hemligt så är det en annan femma. Mössan han pratat om att han vill ha har jag stickat på i smyg och den blev klar igår. Jag tvättade upp den och lade den på en handduk uppe på torkställningen över badkaret. Framför den la jag ett par andra tvättade småprojekt. Eftersom han kommer hem mitt i natten från jobbet och inte duschar då, så var jag inte ett dugg orolig för att han skulle se den. Men jodå. Så nu kan jag ju visa den här då den inte längre blir en julklapp.
En mössa i FC Barcelonas färger.

Och jag har dubbelstickat för första gången så den är vändbar.  

Babyalpaca

Jag har stickat den i det här garnet. Mönstret finns här



2 kommentarer:

  1. Den måste ju bli varm och go´när den är dubbelstickad. Har han önskat matchande halsduk också?

    SvaraRadera
  2. Japp, en halsduk står på önskelistan. Men den vill ha inte ha stickad utan den ska vara som hans palestinasjal. Får väl ge mig ut på tygjakt.

    SvaraRadera