Leta i den här bloggen

söndag 10 november 2013

Stickmaskinen

Idag öppnade jag lådan med stickmaskinen i och det var en vacker liten sak. Blev så sugen på att komma igång. Men jag har ju aldrig stickat på maskin och den här har väl legat nerpackad i en herrans massa år så den behöver en del omtanke innan den går att använda.
                                   Bild på Per persson stickmaskin 94,9 kb
Så här ser den i alla fall ut enligt en lånad bild på Almbys Trikå.
Och man måste ju bara älska nätet; har hittat en inscannad instruktionsbok också på en blogg. En tjej som heter Linda och bloggar här har varit vänlig nog att dela med sig. Nu längtar jag till ateljén och tid att sitta och rengöra och smörja delarna. Jag har ju turen att dela ateljé med flera kreativa människor varav åtminstone en stickar på maskin och kan lära mig en del. Och döm om min förvåning när hon var på plats idag och stod vid sin stickmaskin så att jag kunde spana lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar