Leta i den här bloggen

fredag 22 november 2013

Makens tur

 Nu när sjalen är klar och även det tråkiga bakstycket till den här tröjan, så ska jag sticka till maken. Har ju börjat med ärmarna på tröjan på bilden, men de ska göras randiga (så att jag slipper en massa rester från motivstickningen i mitten) och det är ju jobbigt att släppa runt på 11 olika färger. Makens ska också bli randig men bara i 2 färger.
 Jag ska använda det här garnet som jag tror jag hittat på loppis för länge sedan. En topp till mig är stickad i det, men jag har fortfarande 10,5 nystan kvar. De andra ränderna ska jag sticka i samma garn som den tröjan i början på inlägget är gjord i. Det köpte jag i somras på bakluckeloppisen på Slottsskogsvallen.
Fyndigt pris och mjukt som ett moln eller kanske som en bomullstuss:)
Det här är modellen jag tänkte använda. Uppifrån och ner med raglan.  Verkar vara ett bra mönster med storlekar för både män och kvinnor. Här är den på Ravelry.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar