Leta i den här bloggen

onsdag 27 november 2013

Det går inget vidare just nu.....

 Just nu känns det som om allt blir fel. Till exempel den där nya transportstickningen som skulle vara så enkel. Det har varit typ 1 steg framåt och 4 tillbaks. Tror det beror på att jag är lite ofokuserad i kombination med ett konstigt skrivet mönster.

Ärmarna jag stickade på min rosentopp blev också en flopp. Helt fel proportioner vilket jag kände medans jag höll på, men tror ni jag stannade upp och kollade?

 Faktum är att den är nog absolut snyggast utan ärm visade det sig när jag vek in de tarmliknande saker jag stickat.
Nu ska jag lyssna mer på magkänslan igen och hoppas det blir bättre. Makens tröja är åtminstone på väg åt rätt håll nu och det känns bra. Jag har dessutom insett att jag verkligen behöver en nystmaskin. Jag har cirka 6000 meter garn som behöver nystas inför kommande projekt. Igår så köpte jag alltså en sådan på Tradera. Kanske ett par timmars meditativt nystande får mig fokuserad igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar