Leta i den här bloggen

torsdag 22 augusti 2013

Jag tror jag har det

Jag har funderat mycket varför sticklusten försvann och jag tror jag har kommit på problemet. Det handlar om att jag lovat en vän att sticka klart hennes topp i ett svagt ögonblick. Jag har redan stickat en likadan till mig själv och det har tagit emot att sticka samma sak igen. Efter att jag pratat med vännen så känner jag mig sugen igen. Och nu har jag tagit tag i det här projektet;
Jag började sticka en tunika uppifrån och ner med det här rosenmotivet på, men fick avbryta då jag fick problem med pekfingret när jag stickade väldigt fast och på små stickor. Nu gör jag en variant på grövre stickor. Måste ju använda allt vackert garn jag köpte.

Bottenfärgen är ett ljuvligt mjukt , beige bomullsgarn jag hittat på bakluppeloppisen  på Slottsskogsvallen.

Jag har även påbörjat en klänning idag.
3 stora sjalar som jag hittade på halva reapriset på Joy förra hösten ska nu bli en skir klänning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar