Leta i den här bloggen

torsdag 29 november 2012

Väst

Jag tvättade en stickad kofta fel för ett par månader sedan. Den var i ull och bomull eller silke. Kommer inte riktigt ihåg då den är flera år gammal. Hur som helst så kändes det bara som den blev bättre. En bolerokort lite hoptovad historia. Det har dock inte blivit så att jag har använt den så mycket och jag har inte kunnat sätta fingret på vad det är som gör det. Men idag  när jag tog fram den så satte jag sprätten i den och gjorde en slags väst/pullover av den. Som vanligt när jag blir inspirerad så får jag så brått att skrida till verket att jag glömmer att ta "förebilder". Så här blev dock resultatet efter att jag tillfogat en bit säckväv där det tidigare var en knappkant och sprätt bort ärmarna.
 Varm och skön är den och ett perfekt lager på lagerplagg.
Funderar på att eventuellt brodera nåt enkelt med oblekt garn på frampartiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar