Leta i den här bloggen

torsdag 22 november 2012

Mönsterkonstruktion

För flera månader sedan köpte jag den här boken
 Har tänkt på det i flera år eftersom alla mönster jag köper måste göras om ändå. Min midja sitter ju på ett helt annat ställe än på de modeller de använder när de skapar mönstren. Alltså har jag tänkt att göra grundmönster utifrån mina personliga mått. Dessvärre har en massa stickprojekt kommit emellan:). Men nu när jag hittade de här häftiga böckerna så fick jag lust att ta tag i det hela igen.
Så mycket häftigt som man kan göra! Blir sjukt sugen på att prova flera av konstruktionerna här. Nu har jag kommit så långt så att jag har ritat ett grundmönster till en figursydd blus. Nu suger det dock i sticktarmen igen, så jag får fortsätta i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar