Leta i den här bloggen

söndag 22 februari 2015

Ordning och reda

I veckan har jag roat mig med att styra upp mina samlingar i ateljèn. Har inte riktigt haft tid att sortera i den takt som jag har fått eller införskaffat material. Jag började med garnskåpet och skrivbordet på ovanvåningen. Innan var det sorterat efter fibrer, men nu har jag sorterat efter färg.
Först köpte jag sex små korgar som det vita garnet ligger i. Det visade sig snart att vissa färger tarvade större korgar; orange, grönt och blått. Vem kunde trott det;)

 Det är trivsamt med ordning och reda och skönt att ha överblick. Tidigare hade jag alla mina tidningar och böcker här inne också, men de ska få flytta in i en egen hylla.
Sedan gick jag ner till verkstan. Jag har ju fått en himla massa dragkedjor, band, knappar och snoddar av min syster och mamma. Nu äntligen är det sorterat och iordninglagt, 
Det som återstår nu är att lägga iordning alla tyger. Började faktiskt i den ändan, men när jag var i princip klar så kapsejsade hyllplanet. Nu får jag vänta på att ett nytt konsolsystem köps in.

Tänkte mig att kanske lägga en del av samlingarna i såna här påsar så ser det åtminstone mindre ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar