Leta i den här bloggen

tisdag 3 februari 2015

Alla dessa valmöjligheter

Hur mycket har man inte i kö på Ravelry som man vill sticka? Och en massa böcker med vackra saker i . För att inte tala om mängden otroligt vackra garner i världen.
Jag behöver ju nåt nytt att sticka på . Skulle ju kunna sticka färdigt min röda kofta, men det känns inte så relevant att sticka i bomull när det är kallt och vintrigt ute. Så nu har jag hämtat hit garner och böcker från ateljén.
 Det orange köpte jag på stickspår och det är i ull och silke och kommer ifrån The natural dye studio. Aningen grövre än det gröna som är från Schoppel och heter 6 karat. Det är handfärgat och också i en ull och silkeblandning.
Det första jag tänkte på var att sticka den här finingen ur boken "Sticka romantiskt, modernt och kvinnligt" av Lene Holm Samsoe i det orange garnet, men har inte riktigt bestämt mig.

Medans jag funderar så stickar jag vidare på det här UFO:t som jag rotat fram. Ljuvligt mjukt Malabrigo lace i färger som får mig att tänka på ljunghedar. Det ska bli en kort tröja att bära utanpå annat. Perfekt resstickning, men inte så kul och utmanande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar