Leta i den här bloggen

onsdag 8 oktober 2014

Lära nytt

Oj, oj vad mycket nytt jag har att lära mig! Ny kamera och nytt redigeringsprogram. Har inte hunnit lära mig nåt om varken det ena eller det andra, men kan inte låta bli att lägga upp ett par dåliga bilder. Vill ju så gärna berätta om gårdagen.
Jag var i Borås och umgicks med mamma. Bland annat så gick vi igenom hennes sytillbehör och jag fick med mig en del av överflödet hem. Försökte sno med mig den ovanligt vackra plåtburken i orange, men misslyckades;) Vi åt lunch och sedan bar det av till Marbäck. Ett litet samhälle strax utanför Ulricehamn. Där är hennes man uppväxt och har många vänner. En av dessa äger en trikåfabrik. Han stickar idag bara i liten skala, men har en massa tyg liggandes.

Och garner för maskinstickning.. Rena himmelriket för mig så klart.

Tyger i långa banor i alla möjliga färger.

Fina maskiner fanns där också. Håkan som äger fabriken har dessutom varit lärare i maskinstickning och jag fick med mig en pärm med instruktioner som förhoppningsvis ska hjälpa mig igång med min Per Persson. Jag fick även med en del tyg, men mer om det i ett annat inlägg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar