Leta i den här bloggen

söndag 19 oktober 2014

Kalas, konst och hundar

Först var det bara jobb och i helgen har det bara varit kalas.

 Fina Sannaa fyllde jämt och det firades ordentligt i lördags. Här är hon med en av de trevliga gästerna. Vi åt en massa underbar meze innan det blev dans.
 Folk från hela världen var där kändes det som och det är ju ganska logiskt då Sannaa jobbar på Tolkförmedlingen.
 Under tiden vi var där så var Sesam hos sin bästis Ludde och busade. Och idag så försökte han få med den här damen på lite bus.


Alma 6 år. Hon var på systersonens kalas idag. Hon var ju himla söt och luktade uppenbarligen vääääldigt gott enligt Sesam.
 Vi ät en massa gott idag med så klart. Det hela avslutades med dessa små läckerheter.
Och rätt var det var så var båda hundarna stilla samtidigt så att de gick att fota även om det blev ett ganska så tråkigt kort. 

Och man kan ju tro att det var jag som fyllde år då jag återigen fick en påse med allehanda skatter att använda vid tillverkningen av aktivitetskuddarna. Den ska jag rota runt i nu.

Vacker konst vill jag dela med mig av också. Den här fina gaveln blickar man ut över från min systers balkong. Den är en del av en massa fasadmålningar i Borås och jag gillart.
 Men det här trädet som vi går förbi på vägen till bussen är ju minst lika fint eller hur?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar