Leta i den här bloggen

torsdag 31 oktober 2013

Vantsugen

 Hur fina är inte de här vantarna då?! Bara måste sticka dom.
 ravelrylänk till mönstret .
Material är framletat ur garnförrådet i ateljén så i helgen kör jag igång.
 I ateljén så sydde jag idag en prinsessklänning till en väldigt trevligt liten fröken. Hur den blev vill jag inte avslöja förrän hon har fått den, men tyget jag använt är en fin secondhandgardin som syns här ovan.
Jag har nystat upp garn också som ska användas till en mysig present. Alltid trevligt att nysta upp handspunnet garn som fortfarande har lite olja kvar i sig.

3 kommentarer:

  1. Så otroligt fina får-vantar. Jag gillar det mesta med får på. Jag är nyfiken på din atelje. Har du visat den här på bloggen? Har kikat runt lite men inte sett den ...

    SvaraRadera
  2. Visst är det nåt speciellt med får? Jag har nog lagt upp lite bilder här, men inte så många. Designformation heter stället där jag håller till och det är 3 fasta medlemmar som har plats där och så finns det 4 gästplatser. En sådan hyr jag. 3 kvm där jag har mitt garnlager och en skrivbordsplats. Dessutom har jag en syplats och förvaring i källaren och tillgång till stort klippbord,tvättmaskin och framför allt trevliga kreativa människor.

    SvaraRadera
  3. Kollade bloggen och den 4 augusti har jag ett inlägg med lite bilder på ateljén

    SvaraRadera