Leta i den här bloggen

torsdag 24 oktober 2013

Kul stickning

 Jag ser inte ut att ha kommit så långt på sjalen, men  har jag stickat upp 25% av garnet. Att jag har gjort det vet jag då mönstret är skrivet av en designer som tänker som jag gör. Efter varje avklarad sida i mönstret står det hur mycket garn man bör ha kvar för att det ska räcka till den storlek man valt. Jag nojar alltid över att det ska gå mer garn än mönstret säger så jag älskar verkligen denna detalj som ger mig koll. Över huvudtaget så är mönstret väldigt genomtänkt och lätt att följa. En annan kul grej är att man stickar utifrån och inåt liksom. Alla andra trekantiga sjalar jag har gjort så börjar man antingen nere i spetsen eller i överkant. Här stickar man alltså hela utsidan av v:et och jobbar inåt.
Här är länk till mönstret: Fox and the grape

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar