Leta i den här bloggen

söndag 28 april 2013

Inte riktigt som planerat igen

Topen som jag tänkte sticka i nässelgarnet kändes inte som jag tänkt när jag hade kommit en bit. Så nu får jag tänka om. Och i väntan på att den perfekta idén ska dyka upp så får jag sticka på nåt annat. 
Jag visste att jag hade köpt bomullsgarn på rea i vintras som nog skulle passa perfekt till kjolen jag sydde färdigt idag. Och efter lite rotande i gömmorna kom det fram.
Tuggummi tänker jag på när jag ser de här färgerna. Hade en bild i huvudet när jag köpte det att jag skulle göra African flowers av garnet, men se här hur fint det passar till kjolen.

Alltså får det bli en liten somrig topp av det istället. Hoppas bara att det räcker. Jag ska använda det här Dropsmönstret som utgångspunkt; http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=138&d_id=8&lang=se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar