Leta i den här bloggen

torsdag 14 februari 2013

Läget just nu

 Det har flyttat in en ny lietn filur här. Liten och liten förresten; kändes som han vägde 10 kilo när jag släpade hem honom idag. Men så är det med betong och han är 30 centimeter hög och då blir det tungt. Det kändes passande att han fick flytta in en sån här dag.
 I väntan på roligare projekt så stickar jag upp ett vackert grönt bandgarn som jag hade liggande. Jag har utgått från det här mönstret rosas sleevless cardigan
 men jag har hjort en del förändringar. Blir en skön sommartunika och kan användas i lager på lager resten av året. Inte väldans spännande stickning, men det går å andra sidan väldigt fort. Desto roligare blir det att sticka på nästa grej. En kofta som jag lovat sticka åt en vän.
Jag har varit och köpt ett garn som hon ska få känna på i helgen då vi ses. Om hon gillar det, så kan jag börja i nästa vecka. Nästan lite överväldigande spännande projrkt det här. Har kollat igenom mönstret lite snabbt och det var 8 sidor långt. Man ska forma den med minskningar som görs precis jämte flätmönstret.
Det blir en utmaning att göra nåt så avancerat åt någon annan.

1 kommentar:

  1. Ser verkligen fram emot denna vackra skapelse!
    Är övertygad om att du kommer klara de galant!
    Ses i kväll!
    Kram Satu

    SvaraRadera