Leta i den här bloggen

tisdag 29 januari 2013

Väntar och längtar

Jag vet att man ska leva i nuet och det gör jag efter bästa förmåga. Men just nu så känns det som om jag väntar och längtar en massa. Efter våren så klart, men framför allt längtar jag till få resa iväg. Det är nu ungefär 5 veckor kvar och jag vill att det ska gå fort. Medans jag väntar på att tiden ska gå så läser jag en massa om Indien och Nepal. Jag handlar saker till mitt reseapotek och funderar på vad man ska ta med till människorna där som de har brist på. Det är dock en härlig känsla i den här väntan. Förväntansfull som ett barn inför julen känner jag mig.

Jag väntar också på att min ständigt närvarande "vän" nervsmärtan ska bli lite mindre framträdande. Har börjat besöka en osteopat och tror att det kommer att ge bra resultat med tiden. Tålamod, tålamod.....

Medans jag skriver detta så väntar jag på att broccoli och baconpajen ska bli klar. Fick jag bara välja två livsmedel att äta under resten av mitt liv så hade det blivit just bacon och broccoli. Väntar även på besked om ett jobb ett par timmar om dagen. Det vore så skönt att ha ett jobb att gå till.

Hinner också med att fundera på hur bra jag har det. Som har råd att göra denna resa, har en make som tycker det är ok att jag är borta så länge, som sprang på en underbar människa som ville göra resan med mig. Och så njuter jag av vårtecknen omkring mig.

1 kommentar: