Leta i den här bloggen

måndag 14 januari 2013

Uppdragsstickning

Det är ju väldigt fullt med stickade alster i min garderob. Har funderat på det här med strumpstickning.Strumpor slits och man behöver nya med jämna mellanrum. Tröjor däremot håller ju liksom för evigt och hur många behöver man? Innan jag hann börja med det så fick jag en förfrågan om att sticka en kofta åt en vän. Och det sa jag ja till. Så nu ska jag sticka utan att fylla på mitt eget koftlager.
Den här fina saken ska det bli. Jag har sparat en Allt om handarbete sedan augusti -08 för att jag verkligen ville sticka den här nån gång. Nu blir det åt nån annan, men är den kul att sticka så får jag väl göra en till mig också. Den är stickad i deras eget garn som inte går att få tag i så jag har varit på Strikk för att hitta nåt bra alternativt garn idag. Valet föll på det här garnet som är väldigt lätt och det är ju bra när det är ett så stort plagg som ska stickas.
Nu vill det bara till att jag inte stickar fel, för att repa upp mohair är ju så där kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar