Leta i den här bloggen

onsdag 30 maj 2012

Jag har en idé

Jag såg en jacka när jag och mamma var på mässa i Borås. Jag blev väldigt inspirerad av den och har gått och tänkt på att göra nåt liknande sedan dess. Det är inte en jacka jag vill ha, men det var en massa fina band och andra detaljer som jag vill ha med på en klänning. Nu så tog jag och rotade fram lite grejer ur min  skatt samling.
Vet inte riktigt vad som till sist kommer att vara med i projektet, men ett par av dessa band ska vara med. Det längst till vänster är lite som en virkad spets och är loppisfyndad. Det mittersta är guldigt och fint och köpt på Colors of India. Det gröna med blommor är också från en loppis. Tyget det ligger på är beiget lin och det ska bli själva plagget. Det är köpt secondhand på Ebbe och Haldis. Längst till höger ligger ett brunmelerat lin som jag har fått från min systers gömmor i samband med hennes flytt. Tänkte att det skulle få vara med som en plisserad kant. Nu ska det få gro lite till och sedan hoppas jag att det blir så som  jag ser det framför mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar