Leta i den här bloggen

torsdag 24 november 2011

Stickjunta

I kväll ska jag ta en paus från flyttstök och fly från detta kaos med lådor överallt. Tjejen som bor i lägenheten vi ska flytta in i är med i ett designkollektiv som heter Designformation och det ligger i Högsbo. En gång i månaden så har de stickjunta och de var så vänliga och bjöd in lilla mig. Så i kväll ska jag ta en promenad dit och handarbeta lite. Det får bli broderi för min del eftersom jag inte startat nåt nytt sticka. Jag har kommit väldigt långt på broderiet som är på framstycket av Gazaklänningen och det blir jättefint. Längtar efter att se hur den blir när den är klar. men det är ju inte bara frm på bröstet det är broderier, utan även längs med sidstyckena så det lär ta ett par veckor till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar