Leta i den här bloggen

fredag 11 november 2011

2 år med mycket innehåll

Tänkte på när jag stod och packade inför flytten att det blir exakt 2 år sedan vi flyttade ifrån vår lägenhet på Guldheden. 1/12 2009 lämnade vi i princip allt vi ägde och flyttade. Först 3 veckor som inneboende hos en vän för att sedan flytta till Brampton i Canada. Den flytten skulle vara för resten av livet, men ack så lite man vet;) Det blev 8 månaders inneboende där för att sedan flytta in hos vänner i Sverige igen. Nu väntade 3 månaders inneboende där innan vi fick ett andrahandskontrakt. I den lägenheten har vi snart bott i 13 månader. Men så nu äntligen ser jag ett slut på allt detta. Vi ska få ett eget hem!!! Inget mer levande i lådor och att inte våga hänga upp saker där man vill. Inget superlitet badrum där man sparkar i inredningen så fort man ska in i duschen. Vi kommer att kunna ha sittande middag utan att ställa in extra bord i vardagsrummet som dessutom ska släpas 3 trappor upp och ner.
Och så mycket som har hänt under den här tiden. En massa nya människor har kommit in i mitt liv. Jag har börjat må bättre efter 14 år som sjuk. Provar på att jobba och det funkar bra och leder förhoppningsvis ut ur sjukpension. Hade någon sagt att det skulle hända för ett par år sedan så hade jag skrattat högt.
Att jag blivit friskare ledde till mer skapande, vilket ledde till ett överflöd som jag nu vågar försöka sälja. Det känns som om allt går åt rätt håll och det är underbart!!!! Livet är åter gott efter en hel del tråkigheter och jag njuter i fulla drag!

1 kommentar: