Leta i den här bloggen

måndag 21 november 2011

Envisa tokar är vi

13 liter färg, stor rulle med täckpapper,spackel, roller, penslar, 2 rullar tapeter, maskeringstejp m.m släpade jag och maken hem på bussen idag. Fullt så mycket trodde vi nog inte att det skulle bli när vi med rekvisition från nya hyresvärden gick för att hämta färg till sovrummet. Vi kunde fått hjälp med hemkörning av vänner, men envetna som vi är så gjorde vi det själva.
Nu längtar jag efter att få börja måla om och tapetsera. Men tiden går fort så det ordnar sig. Det är ju bara 9 dagar kvar nu. Nyansen på färgen vi ska ha i sovrummet heter "Semla". Känn på den:) Och jag som är galen i semlor! Nu ska jag få sova omgiven av färgen av nygräddade semlor varje natt. Tror inte att jag kommer lämna sovrummet över huvud taget.

1 kommentar:

  1. Hejsan,
    vad kul att både få tapetsera och måla! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling och badrumstävling som pågår just nu. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera