Leta i den här bloggen

tisdag 2 augusti 2011

Klänning ska bli kjol

Jag har länge velat ha en rödvitrutig kjol eller tunika. Hitills har jag inte hittat ett bra tyg som har varit rimligt pris på. Men idag sprang jag på det perfekta tyget. Det är nederdelen på en klänning jag hittade hos Emmaus-Björkå på Linnégatan. Tror det kommer att bli jättebra. Behöver bara sprätta bort livet och sy en linning i lin och sen är det klart. Passade utmärkt med lite syjobb nu för armbågen sa ifrån idag. Den tyckte nog att jag stickat lite väl intensivt de senaste dagarna.
Så här ser den ut nu
Knapparna är söta och kan nog komma till användning i framtida projekt.
Köpte även ett par linnebyxor som ska modifieras lite. Det var rea där och jag gav 30 kronor styck för plaggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar