Leta i den här bloggen

onsdag 3 augusti 2011

Frukostfunderingar; nog nu!

När jag satt med min smoothie och funderade kom jag framtill att jag måste lova mig själv att absolut inte köpa mer garn på ett bra tag. Oavsett hur "fyndigt" det är. Vi håller fullständigt på att drunkna i textilier här! Vi bor ju i en lite tvåa och det är i andrahand dessutom så vi kommer antagligen flytta under den närmsta tiden. Av sakerna vi har i vårt förråd så uppskattar jag att cirka 70% är i form av textilier. Helt galet! Men det är ju inte lätt när man hittar garn som det som jag stickar "Tibetan clouds" i.
Just det garnet har jag köpt av min absoluta favoritförsäljare på Tradera; Tant Ara är hennes namn. Garnerna hon säljer komponerar hon ihop själv. De jag har köpt har oftast varit en blandning av merino och silke. Hon har ett sinne för att sätta ihop färger som få!
Och så här vackra bilder har hon i sina annonser

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar