Leta i den här bloggen

söndag 18 januari 2015

Påmind

Efter att ha jobbat ungefär 20 timmar i veckan ett par månader så har jag åter blivit påmind om varför jag har sjukbidrag. Det suger att ha en kropp som inte orkar det man vill. Det är ju så himla kul att jobba i butik och träffa trevliga kunder. Det var ju dock ett tillfälligt extrajobb och när den här månaden är slut så återgår livet till det gamla vanliga. Förhoppningsvis blir det lite tätare blogginlägg också. Har i och för sig inte gjort något större projekt att visa upp här, men det går ju sakta framåt på min "dreambird". Så här ser den ut nu.
12 fjädrar av vad jag hoppas ska bli 20 om garnet räcker.

 Jag har gått utanför min trygghetszon och snickrat lite. Det blev en hatthållare som hänger på en liten väggstump i hallen.
Mina kreativa tankar handlar annars mest om trädgård och växter just nu. Huvudet är fullt av idéer om vad vi ska göra med vår uteplats. Helt överväxt av humle var den, men det har jag slitit bort nu. De buskar som var under har ju blivit lidande så vi får nog börja om från början och det är ju kul.


1 kommentar:

  1. Den blir ju helt underbar, din Dreambird. Vilken kul idé att hänga upp sina hattar så att alla kan njuta av dem. Det hade min älskade mormor gillat. Hon var hattmodist. Hoppas att dina trädgårdsdrömmar ger dig glädje och får dig att känna dig lite bättre. Vänliga hälsningar Ewa

    SvaraRadera