Leta i den här bloggen

onsdag 28 januari 2015

Avslut och nystarter

Det känns på många sätt som om det är en ny period som startar i mitt liv nu. Flytten känns som om att slå ner bopålarna ordentligt för första gången sedan vi kom tillbaka till Sverige för drygt 4 år sedan. Innan har boendet bara liksom löst sig och vi har varit tacksamma över att han nånstans att bo i denna överbefolkade stad. Nu valde vi själva och fick det vi tidigare saknat; uteplats.
Den ska verkligen få en nystart! Staketet ska jag byta så snart jag kan. Ångrar nästan att jag inte tog ett kort någon av de första dagarna i bodde här. Allt var överväxt av humle som hade härjat fritt under flera år. Jag stod inte ut med synen utan klippte bort allt omgående efter vi flyttat in. Under humletäcket var det några barrväxter och ett par rhodrodendron som jag beskurit ordentligt.
Har en massa planer och att planera är nästan lika kul som själva utförandet.

Den här stora busken är nog den enda som får vara kvar. Vet inte var det är, men kommer ihåg att jag tyckte om den när jag gick förbi den varje dag i somras.

Avslut av annat slag har det blivit i ateljén idag. Jag har sytt ett par nya, orange byxor. Som avslut på benen använde jag ett fint band som min syster knutit runt min födelsedagspresent i helgen.

 Det hade tryck på ena sidan men det syns inte när jag vände på bandet.
När jag skrivit klart det här inlägget så ska jag avsluta min "dreambird". Har en enda fjäder kvar. 
Efter helgen så är det slut med extrajobbet jag haft hos Prickig katt. Mycket avslut som sagt och antagligen lika mycket nystarter av annat.
Men först stickning och hundmys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar