Leta i den här bloggen

fredag 20 september 2013

Massor av stickning

Det har blivit mycket stickat de senaste dagarna. Framför allt igår och idag då det har varit ungefär vad jag orkat med efter gårdagens tandläkarbesök. Jag drog ut en visdomstand och det var ju inte helt enkelt och smärtfritt. 1,5 timmars ihärdig dragkamp blev det innan den gav sig. Har haft mycket ont efter och mest suttit i soffan och ätit värktabletter och stickat.
Mössan maskade jag precis av och den blev som jag förväntade mig. Har ju stickat 5 sådana här dragspelsbaskrar förut.

När den nu är klar så blir det till att sticka på bakstycket på den här under mina resor. Har kommit en bit, men sedan kom mössan i vägen.

Här hemma stickar jag på en av modellerna ur katalogen jag skrev om i förra inlägget.


Hittade ingen färg jag ville ha bland Langs garner, men på Deisys design hade de det här nya garnet från Drops i en massa fina färger och det funkar bra. Dessutom ett bra introduktionspris på 25 kronor nystat.



Och så här ser modellen ut.

1 kommentar:

  1. Vilken snygg modell, och vilket fint garn! Ser fram emot att se de färdig!

    SvaraRadera