Leta i den här bloggen

fredag 27 september 2013

Livsandarnas återkomst

Sakta men säkert återvänder kraften. Jag har precis tagit en kort promenad på darriga ben. Och jösses vilket ljuvligt höstväder vi har! Med orken återvänder lusten att skapa. Vad jag saknar att åka till ateljén! Hoppas att jag orkar i morgon om så bara för att titta på mitt fina garnlager och se vad jag ska ta tag i härnäst. Känner mig sugen på fler mössor och har en längtan efter att sticka flätor, så den här mössan kanske?

                                     5140670678_4a640aec05_n

Den här är ju inte dum den heller mössa 2
Men just idag är jag glad att jag orkar sticka på min tunika igen och att jag ska få besök av en son och hans blivande sambo.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker mycket om den översta där flätorna liksom går ihop till en stjärna. Nu blev jag allt lite sugen ... Kom på att jag nog behöver en mössa till min nya höstjacka, en som matchar sjalen jag håller på med. Jag tycker också om den randiga mössan du nyss gjort klar. Kanske blir det en sån istället ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skoj med nya mössor och dragspelsbaskern är kul att sticka och skön att använda.

      Radera