Leta i den här bloggen

torsdag 15 december 2011

Stickjunta

Det man önskar och vill ha, det kommer till oss. När det gäller min önskan att träffa andra stickare och umgås under trevliga former så stämmer det verkligen. Min önskan att göra det fick ju mig att försöka dra igång en egen Drunken knitters här i götet. Den idén blev ju "kidnappad" av en tjej som hade anmält att hon var intresserad av att delta. Helt plötsligt hade hon gjort både logga och fixat facebookevenemang utan att över huvud taget prata med mig. Jag hade verkligen ingen lust att umgås med människor som inte ens kan kommunicera ordentligt, utan hoppade av.
Så kom då dagen när vi skulle få titta på den lägenhet vi bor i nu. Vi småpratade med de trevliga paret som bodde där och innan vi gick hem hade jag blivit inbjuden till Designformations stickjunta. Det visade ju sig att de är ett kollektiv med otroligt trevliga människor som jag nu har förmånen att träffa och få inspiration av en gång i månaden. Underbart!!!! I kväll är det dax för stickjunta med jultema och jag ser verkligen fram emot det.

1 kommentar: