Leta i den här bloggen

fredag 7 oktober 2011

Nytt projekt

Egentligen är det inte nytt. Jag har haft mönstret liggande sedan jag bodde i Kanada och drömmen om att äga en sån här klänningen är ett par år gammal. Nu passar det ju bra att börja med den då mina armar protesterar lite över all stickning. Den femte våden till Norokjolen får vänta några dar medans jag börjar med min Gazaklänning.
 Jag såg dom på nära håll för första gången på Gustav Adolfs torg. Det var en Palestinsk tillställning där. De var otroligt vackra med sina broderier. De var ju dock ganska dyra vilket inte är så konstigt. När jag sedan bodde i Kanada sprang jag på ett företag som gjorde mönster till traditionella dräkter. Jag har redan sytt en Afgansk klänning och nu är det alltså dags för den här.
Här är mönstret till broderiet runt halsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar