Leta i den här bloggen

lördag 24 september 2011

Nåt helt annat

Jag måste bara få skriva om nåt helt annat än pyssel. För tillfället jobbar jag ju i världens finaste butik och det absolut roligaste med att jobba är att det bjuder på möten med människor. Alla har ju en historia att berätta och igår var det en man som delade med sig av sin. Han kom in och spred en otroligt positiv energi omkring sig. Stolt och lycklig. Han ville se vad "vanligt" folk la sina pengar på. Själv hade han sedan han var 11 år missbrukat och lagt alla sina pengar på det. Missbrukat alla sorters droger. Nu hade han tvärt lagt av med allt. Även tobak och alkohol. Detta tack vare kärleken till sitt barn. Jag har sällan skådat en så sant lycklig människa! Och en så stark. Jag vet hur det är när man avgiftas och tro mig; det är ingen dans på rosor. Men här stod han nu, "hög" på själva livet och sa att det var den bästa kicken av alla. Och visst är det så! Han köpte inget, men lyste upp hela min dag med sin uppenbara glädje och livslust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar