Leta i den här bloggen

torsdag 16 april 2015

Sytt lite

Fick ett riktigt krispigt, somrigt bomullstyg av systern som nu har blivit skjorta. Tror att jag valde avigan att ha utåt, men den var ju vackrast tycker jag.

 Ett par nya, beige linnebrallor behöver jag. De jag har är lappade i grenen 2 gånger och får nu gå i pension. Tyget hade jag i ateljén och kommer inte riktigt ihåg när det köptes. Mönstret är från Ottobres senaste nummer. Jag har sytt alla byxor efter ett mönster jag haft i en herrans massa år, men kände att kroppen ändrats såpass så att det var dags att prova en ny modell. Hoppas på att denna kommer funka bra.
 I samma tyg gjorde jag en förklädesklänning. Känns som det skulle vara ett bra tillskott till garderoben. Är dock lite osäker på passformen och funderar även på om den kanske måste fodras för att inte hänga upp sig i plaggen under.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar