Leta i den här bloggen

lördag 24 maj 2014

Poängåtgång

I det varma vädret blir jag sugen på att sticka i ett svalt garn. I garnbutiken nära ateljén så hittade jag Venedig från Mark & Kattens; 81% viskos 19% lin. Perfekt. Billigt var det också. Det stod att det tidigare kostat 75 kronor och nu kostade det 29. Köpte 5 nystan till en top.
Enkel stickning i ett stycke. När jag sedan gick förbi Deisys design på Avenyn idag så såg jag i ögonvrån det perfekta garnet till kanterna. Tänkte att det var utanför min budget då det såg ut som silke, men gick in ändå. Och det var ju faktiskt i viskos det med och inte alls dyrt.
Behövde ju kanske inte mer garn, men är i desto större behov av nåt som får igång sticklusten igen och det kan nog det här projektet vara. Har nog varit lite för mycket "måsteskapande" den senaste tiden och jag måste göra nåt lustfyllt nu för att komma i balans. Poäng som gick åt; 9. Så nu är jag nere på 93.5

1 kommentar:

  1. Underbara färger! Jag älskar lila! Din top blir säkert fin.
    Jag har inte räknat mina poäng på ett bra tag. Det blir bara minus - inga pluspoäng för jag har inte antagit några stjärnutmaningar på länge.
    Hoppas inte handväskor finns med på minuspoänglistan, för jag köpte två i Italien ;).

    SvaraRadera