Leta i den här bloggen

lördag 15 december 2012

Så trevlig fredagskväll

Vi var inbjudna på after work av en vän jag träffat genom mitt arbete i butiken; Ewa. Underbar människa som jag klickade med omedelbart. Tillställningen var hemma hos hennes vänner Clara och Prana.
 Lika trevliga människor det. Prana kommer från Nepal och hade fina paschminasjalar som han sålde. Han hade givetvis en underbart orange som Ewa redan förutspått att jag skulle falla för.
 Ewa och Said lär sig mer om sjalar och njuter av god dryck. Vi fick bland annat jättegott vin som var gjort på hjortron. Jag som bara trodde att de växte i den här delen av världen fick lära mig att de finns i Nepal med. Vi blev dessutom bjudna på nepalesisk mat som Prana lagade. Spännande med nya smaker.
Fin är hon Clara:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar