Leta i den här bloggen

måndag 13 augusti 2012

Sommarens sista bad?

 Kan det måhända vara så att doppet vid "vår" lilla strand igår var det sista för året? Hur som helst så var det en underbar dag på Vrångö. Man ser på bilden att det var en massa moln inåt land, men hos oss var det nästan vindstilla och klarblå himmel.
Jag hade på mig den här skapelsen när vi åkte dit. Det är en sån där som nästan sydde sig självt. Var på Gårda textil för att köpa tråd och på vägen ut har de en tunna med stuvbitar. De förpackar dom i igenklistrade plastpåsar, så man vet inte riktigt hur mycket tyg det är i varje påse. Jag blev dock förtjust i mönstret på detta bomullstyget och tänkte att nåt räcker det väl till. Påsarna kostar dessutom bara 40 kronor och då så är det ju ok att chansa.

När jag fick upp tyget så visade det sig att det var ett stort hål i mitten. Så det kantade jag med band. Sedan sydde jag bara två sömmar nerifrån och upp till ärmhålen. Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar