Leta i den här bloggen

torsdag 28 juni 2012

Mer silke

 Kunde inte motstå ett besök på Strikk när jag såg att de hade nytt på rea. Det slutade med ett köp av detta fina silkesgarn; Heavens hand by Cornelia Hamilton. På köpet fick jag ett trevligt samtal och inspiration som man oftast får där. Den här gången med en tjej som heter Emma och har en trevlig stickblogg; http://ecadesign.blogg.se/ . Kika in där vetja.
Så här långt har jag hitills kommit på sticket i det andra silkesgarnet. Då jag inte har så mycket garn, så blir det vägande och räknande för att klura ut om det kommer att räcka till ett helt plagg. Det blir nog på det berömda håret som så ofta med mina projekt. Är halvvägs på framstycket och lite till. Kanske det får bli en liten ärm och kanter i nåt annat garn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar