Leta i den här bloggen

torsdag 25 augusti 2011

Coverlock 3.0


Så heter ju min nya fina maskin. Jag vill gärna börja sy något, men nu har jag ägnat tiden åt att försöka lära mig allt om den. Och det tar tid! 23 olika sömmar har den. Och det är klart att med så många olika möjligheter så kan den träs och ställas in på en massa sätt plus att nålar behöver flyttas på olika sätt. Emellan stunderna där jag studerar den så har jag gått igenom mina lager med material och släpat upp en massa från källaren. Mycket tyger är det alltså! De som är på bilden var de jag köpte härom dagen.
Samtidigt som jag vill börja sy så vill jag så förtvivlat gärna bli klar med min "sugar plum". Nu har jag kommit ungefär halvvägs på ärmarna. Stickar båda samtidigt. Antar att det är en vana man skaffar sig efter att ha stickat efter en massa dålig mönster där ökningar och minskningarna ska göras efter vissa centimeter och inte efter ett visst antal varv. Då visste man att ärmarna blev precis lika. Med detta välskrivna mönster från Rowan hade det inte behövts egentligen. Men nu ska jag baka bröd. Vi ska fira vår förlovningsdag med en god brunch innan maken gåt till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar