Leta i den här bloggen

tisdag 10 mars 2015

Mycket grönt nu

Undrar om det beror på våren? Här kommer en färdig skapelse till och den är också grön.
 En enkel, gröna klänning. Den är sydd av en bomullspläd som jag hittat på rearea hos Hemtex. Visste inte alls vad den skulle bli, men den var så vacker i färgen, löjligt billig och vansinnigt mjuk. Att det blev en sådan här klänning beror på ett annat reafyndande. Jag köper ju väldigt få plagg, men efter jul så hittade jag en underbar kimonoinspirerad  jacka på rearea hos Indiska som jag bara inte kunde motstå.
 Ljuvliga färger, vackert fall och en spännande skärning i detta viscoseplagg från Insdiskas lite "finare" linje. Tror den hade kostat nånstans mellan 800-1000 och jag köpte den för en fjärdedel av det priset.
Hade ju dock inget som passade till och då fick jag ju sy en klänning.


Den enda detaljen på den är ett par veck på en axeln som blir till en fin drapering över bysten. Mönstret är från senaste Ottobre och är egentligen en blus och det kommer säkert bli blusar efter det mönstret. Gillar när det går ut en bit över axeln utan att man behöver sy i en ärm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar