Leta i den här bloggen

tisdag 9 oktober 2012

Huvudlös förälskelse

Så det kan gå. Tog mig till 2knit för att beställa material till västen i förra inlägget och vad händer? Jo innan jag ens kommit in i butiken får jag syn på en skapelse i fönstret som jag föll handlöst för. Och kan ni klandra mig?
Det är mer än ett sticke, det är ett konstverk. Kaffe Fassett skapar magiska grejer och jag har länge velat sticka nåt av hans verk och nu blir det äntligen av. Massor av jobb så klart, men det var lite planen med nästa projekt. Jag kan ju inte sticka så många saker som jag gör. Drunknar ju i stickade plagg snart! Dagens ilandsproblem liksom. Men jag tänkte göra nåt som sysselsätter mig under längre tid och det lär ju det här verkligen göra. Inget man stickar framför tv:n direkt så där kör jag vidare på min fair isle kjol och så släpar jag med mig min fragile heart sjal när jag reser och jobbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar