Leta i den här bloggen

söndag 30 september 2012

Fashion remake

Igår var det final i en remaketävling som Klädoteket anordnat i samarbete med Rum för ung kultur. 14 timmar har deltagarna haft på sig att skapat nåt vackert. De fick seconhandtyger och kläder av arrangörerna och temat var lyx i vardagen. Jag var där en sväng på morgonen för att kolla in när de sydde. Särskilt nyfiken var jag på Katrin Mattiassons kreation. Hon är en av tjejerna på Designformation; designkollektivet som jag brukar gå på junta hos. Vid halv åtta på kvällen drog modevisningen igång.
 Deltagarna var mellan 17-70 år och stilarna var olika.


 En av mina favoriter. Designern fick andra pris.
 Det här snygga hade Katrin skapat.
 Här motiverar och förklarar hon för juryn och jag håller tummarna.
 Juryn överlägger.
Katrin var bland de tio bästa, men vann inget pris. Hon var glad ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar