Leta i den här bloggen

tisdag 7 februari 2012

Det du behöver kommer till dig

Jag tror starkt på att om du tänker positivt på det du behöver i livet så kommer det till dig. Känns som det har fungerat så för oss de senaste åren. Vi behövde en inkomst när vi kom hem från Canada för att ha råd med eget boende och då fick jag jobb. Sedan dök det upp en lägenhet som kostade lika mycket i hyra som jag tjänade. Det var dock en temporär lösning att pendla till ett tråkigt jobb 3 timmar om dagen med 3 timmars pendlingstid. Men så fick Said ett jobb så att jag kunde sluta med det.

Eftersom det hade funkat att jobba ville jag ju givetvis fortsätta med det, men det är ju inte lätt att få en anställning efter 14 års sjukskrivning. Så en dag gick vi in i en butik som jag bara älskade och det startade ett samtal som gjorde att ägaren var villig att ge mig praktikplats och så småningom förhoppningsvis ett riktigt jobb.

 När det efter hand kändes mer och mer angeläget att få ett förstahandskontrakt så löste det sig också. Strax innan dess försökte jag hitta eller skapa ett sammanhang att träffa andra sticknördar i. Men tänk att då sprang jag in i Paulina som bodde i lägenheten vi skulle flytta in i och hon bjöd in mig att delta i deras stickjunta.

Jag har under ett par års tid funderat på att söka upp en osteopat för att se om det kan vara en lösning på mina smärtor. Det har dock inte blivit av eftersom jag har mått relativt bra och det har varit fullt upp med flyttar hit och dit. Tankarna har dock kommit tillbaka när jag nu vid jul har fått nya konstiga symptom. Idag har jag varit på en ny magnetröntgen av hjärnan och jag sa till Said att om de inte kan hitta en orsak till problemet på neurologen så ska jag leta upp en osteopat.

När jag  i morse skulle ta vagnen till Sahlgrenska så kom en man påhoppandes i sista sekund och han satte sig jämte mig och vi började prata om väder och vind. När det var ett par hundra meter kvar till jag skulle gå av så slumpade det sig att jag frågade vad det var han utbildade sig till. "Osteopat" svarade han då. Jag hann precis få hans nummer innan jag hoppade av vagnen. Nu ska jag vänta på svaret från röntgen och sedan höra av mig till honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar